Klagomålshantering

Enligt skollagens 4:e kapitel, §8: ”Huvudmannen ska ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. När huvudmannen har tagit emot ett klagomål ska huvudmannen bekräfta detta, skyndsamt göra den utredning som behövs för att kunna hantera klagomålet och återkoppla till den som har framfört klagomålet.
Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för klagomålshanteringen och aktivt verka för att rutinerna är kända bland elever, vårdnadshavare och personal.” 

Vi har som mål att erbjuda god kvalitet här på Läroriket! Vi vill veta vad du tycker, inget är så bra att det inte kan bli bättre och synpunkter bidrar till att utveckla utbildningen. Det kan vara klagomål, beröm eller idéer. Ge oss möjligheten att rätta till fel och brister genom att tala om vad du inte är nöjd med eller vad du är nöjd med. Du vänder dig i första hand till personalen. Personal: Du ska i första hand prata med personal på förskolan eller kontakta dem via telefon.

  • Telefonnummer till avdelningen/personalen: 0709-74 49 05
  • Rektor: Nästa steg är att ni vänder ni er till förskolans rektor, Maria Spindler, via mejl maria.spindler@tivoliforskolor.se eller mobil 0729-88 64 83 eventuellt bokar in ett möte.
  • Regionchef: Nästa steg vänder ni er till Regionchef Susanne Eriksson, det gör ni via e-post eller telefon: susanne.eriksson@tivoliforskolor.se alt 0707-62 92 86
  • Skolchef: Nästa steg är att vända sig till skolchefen, Hadeel Abbas, det gör ni via mejl, hadeel.abbas@tivoliforskolor.se.
  • Utbildningsförvaltningen: Sista steget är att kontakta utbildningsförvaltningen på 08-508 330 00.